Nyttig och smarrig ostkaka!

Hej alla läsare!
 
Är så nöjd så jag spricker!
 
Sambon var sugen på ostkaka och jag ställer mig och gör en nyttig variant!
 



6-8 portioner:
 
500 gram keso 1,5 %
2dl kvarg/yoghurt vanilj 0,8 %
4ägg
1dl sötmandel
2dl mandelmjöl
1msk honung
 
Mixa mandel till mjöl, vispa äggen och blanda i kvargen och mandeln. Blanda i keson och mandelmjölet samt honung och rör om ordentligt.
 
Smörj en form (ej en plåt) med lite smör och häll i smeten. Grädda i 175 grader i 75 min. Låt svalna!
 
Supergott alternativ! :)
 
Godnatt!

Kommentarer:

1 Liene Svärd:

skriven

wow, verkar ju jättegott!

Svar: ja det var verkligen smaskigt :)
Coral78

2 Anonym:

skriven

Ser gott ut! Men vilken kvarg menar du?

Svar: Vilken du vill, jag använde yoghurtkvarg vanilj :)
Coral78

Kommentera här: