Rödbetssallad med fläskkotlett!

Gokväll alla läsare!
 
Sista inlägget för idag och imorgon får ni semester från mig då vi äter rester :)
 
Men middagen ikväll blev den underbara rödbetsalladen, fläskkotlett och ugnsrostad brysselkål!
 

Endast 4pp för hela middagen!
 
Rödbetsalladen blir 1 pp /portion
 
4 portioner (minst)
Koka en påse rödbetor mjuka, skala under kallt vatten med gummivantar.
Skär rödbetan i lagom bitar och lägg i en skål. Tillsätt 2dl naturell kvarg och 2 msk turkisk yoghurt, 2st hackade rödlökar, riven pepparrot och en tsk honung, salt. Blanda om och krydda mer om det behövs. 
 
Till detta hade jag kotlett och så ugnsgratinerade jag brysselkål med flingsalt, mumma!
 
Så enkelt men så underbart gott!
 
Kramar

Kommentarer:

1 sanna:

skriven

Tack !!! så underbart gott

Svar: Vad kul att höra! Tack 😊🌹
Coral78

2 Katariina Gry:

skriven

Ser jättegott ut! Va roligt att du har en blogg :)
Jag får följa dig och se hur det går för dig här i stället för på Viktväktarna Online i stället.

Svar: Tråkigt att du lämnar men jag förstår dig <3
Coral78

3 Katariina Gry:

skriven

Orkade inte med alla negativa kommentarer som många fäller hela tiden. Det blir tråkig stämning i gruppen. Men alla dina recept ser supergoda ut...Blir väldigt inspirerad till att prova.

[email protected]

<3

Svar: Ja, det är mycket sånt nu och jag försöker sprida lite positivitet men folk ältar gärna, lägger det sig inte så går jag också ur, man har tillräckligt med negativitet i "verkliga" världen att ta itu med! Tack så mycket för dina fina ord <3
Coral78

4 Sussie Rislund:

skriven

Tack för bra tips... Glad att jag ramlade in på din blogg. Din blogg är jätte fin och matnyttig...
Följer framöver :-)

Svar: Åh vad kul att höra :) Tack så mycket! :)
Coral78

Kommentera här: