Kycklingsallad med mathavre!

Goddag alla läsare!
 
Underbar dag idag! Eftersom jag gick upp förra veckan över 90 kg igen så stramade jag åt tyglarna igår och imorses vägde jag mig och vågen visade 89,2! Så skönt och precis vad jag vehövde för att få motivation hela veckan!!
 
Startade med goefrukost!
 

Det är en kesoröra på ett ägg, 2skinkbitar, 2msk keso, purjo och dill! Lade på den på en Rågform, gott!
 
Sen blev det dagens promenix!
 

Och nu har jag ätit lunch!

 
2-3 portioner och 5 pp eller mindre!
 
Började med att lägga 2st kycklingfilé i en ugnsform och penslade på sambal oelek. Kryddade med vitlök och kycklingkrydda. 200 grader i ca 1 timma.
 
Kokade en halv dl mathavre med lite salt.
 
Stekte en burk svamp, kokade en näve haricoverts, hackade ner selleri, cornicorns, paprika, tomat, färsk vitkål och sallad. Hur mycket av varje är så svårt men lite av varje :)
En skivad rödlök med.
 
Blanda allt och servera med en msk keso! Till det drack jag mitt spicy vatten :)
 
Såå smarrigt och billigt i både pengar och propoints/kcal/kolhydrater!
 
Det är enkelt att blanda ihop vad man känner för, jag kollar bara upp det som innehåller pp och sedan är det fritt fram att blanda.
 
Detta blir min middag med så nu kommer det inga fler recept idag! :)
 
Kramar


Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

Svar: ja det var det :)
Coral78

Kommentera här: