Kalkon omelett/paj!

Hej alla läsare!
 
Slänger in ett recept som jag provade till lunchen idag, kalkon omelett eller paj, vet inte vad jag ska kalla det men jag är så nöjd med mig själv ska ni veta, det blev ju så bra!! Och gott!! :)
 
 
Jag smörjde en ugnsform men lite olivolja, klädde med 12 skivor rökt kalkon. Vispade ihop 4 ägg med 6 msk keso, en fingerlång hackad purjolök och två hackade tomater, 50 gram fetaost, 1 msk fiberhusk och salt, dill och svartpeppar.
 
Körde i ugnen på 200 grader i 40 minuter. Man kan knacka med en sked för att se om den är fast. Tog ut den och vände upp den på en tallrik!
 
2-4 portioner beroende vad ni har till, jag tar halva för jag är hungrig! ;)
 
 
 
Det blev supergott och nyttigt! Kan ju variera innehållet en hel del och kanske rolig att bjuda på :)
 
Ska fylla med mozarella och soltorkad tomat nästa gång :)

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott!

Svar: Ja det var det ☺️
Coral78

2 Deisy:

skriven

Hej
Den där omeletten ser alldeles för god ut, nam nam. Den ska jag göra nåndag. Måste iväg och handla först.
kram

3 Angelnrone:

skriven

Åh så smaskigt det såg ut o enkelt!
Tack f tipset o trevlig helg
Angelnrone ☆ ♡ ☆

Svar: Tack detsamma :)
Coral78

4 Josephine:

skriven

Jag älskar pajer, både matpajer och efterrättspajer. Blev sugen på broccolipaj nu :P fint gjort!

Svar: Paj är gott :) Tack!
Coral78

5 Helene:

skriven

Mums!

6 Deisy:

skriven

Den här ska jag testa imorgon. Ska in på stan strax så då köper jag ingredienser. gott gott

Kommentera här: