Lasagne!

Hej alla läsare!
 
Idag bjuds det på en lite annorlunda lasagne, jag är mycket för att öppna kylen och sedan skapas det en rätt så det är lite svårt med måtten men jag ska göra så gott jag kan :)
 
Dagen middag blir en lasagne som bland annat är fylld med svamp, lövbiff och keso :D


Var ju bara tvungen att tjuvsmaka för jag var så nyfiken och attans så god den blev!!!
 
Jag strimlade lövbiff,  2 st gul lök, en grov näve champinjoner och  en zucchini, rev tre morötter och pressade i 4vitlöksklyftor. Hällde i en burk passerad tomat och en köttbuljong plus vatten. Låt puttra!
 
Ta fram en ugnsform och börja med ett lager sås, sen ett lager lasagneplattor fullkorn och ett litet lager med keso, fortsätt varva så tills sista lagret, då avslutar du med ett lager plattor och ett lager keso och lite riven ost.
 
In i ugnen i 250 grader i 20-25 minuter.
 
Tänkte först pröva med kyckling men den var slut det var därför det fick bli lövbiff men det gick lika bra!
 
Njut och kram! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

Så himla gott det ser ut...skall testa i helgen..

Svar: Hoppas det blir bra :)
Coral78

Kommentera här: