Fisk i ugn med sting!

Gokväll alla läsare!
 
 
Jag har varit ute och gått 5 km idag, jag klarade inte av att bara va här hemma!! Men det var precis så jag hann hem :) men nu är det gjort och det var väldigt skönt, fick lite motivation och energi till att laga mig en riktig måltid!!
 
Fisk i ugn med sting!
 
 
Detta var såå gott och är så enkelt :)
 
En pangesiusfile delad i två. Såsen blandar du i 1,5 dl 4% grädde, 0,5 dl lättmjölk, 1 dl haricoverts (delad), en bit hackad purjolök, en tsk sambal, aromat, dill och lite vitlök. häll såsen över fisken och in i ugnen i 250 grader i ca 25 minuter.
 
Till detta serverade jag stekta räkor med chiliflingor och stekt sparris, och kokt brysselkål och broccoli.
Detta blev två personer bara för att jag hade så mycket grönt. :)
 
Jättegott och nyttigt!
 
Nu ska jag dricka en kopp kaffe och se två avsnitt av biggest loser :)
 
Önskar er en underbar kväll, kramar

Kommentera här: