Eget knäckebröd!

Hej alla läsare!
 
Idag är jag på benen men inte så mycket mer än så, längtar så att få komma ut och gå men jag får snällt vänta!
 
Maten här just nu är inte rolig, jag äter knäckebröd och tomatsoppa, men ikväll tänkte jag göra fisk i ugn!
 
Jag lägger in ett recept som är en stor favorit här hemma, eget knäckebröd!
 
Här är receptet:
2 dl majsmjöl, 1/2 dl linfrö, 1/2 dl sesamfrö, 3/4 dl solroskärnor, 1/4 dl pumpakärnor ,1/2 dl olivolja, 2 1/2 dl kokande vatten. Rör ihop allt och bred ut tunt som stora kakor, en på varje plåt strö på grovt salt och baka i 150 grader, ca 1 timme. De ska bli krispiga. dela kakorna medan de fortfarande är varma i lagom stora knäckebrödsbitar.
 
Du kan välja att krydda med vitlök eller någon annan god krydda om du bara vill ha ett gott snack framför tv :)
 
Ja det var allt jag hade just nu, återkommer ikväll med fisk i ugn receptet.
 
Kramar!

Kommentarer:

1 Johanna:

skriven

Detta är mitt favvo bröd 😊😊
Bakar det för jämnan 😊😊

Svar: Jaa men det är ju så gott :)
Coral78

2 Karita:

skriven

Detta ska provas förhoppningsvis i helgen :)

Svar: Ja gör det, det är supergott :)
Coral78

Kommentera här: