Yummy, Yummy, yummy!!

Halloj alla läsare!
 
Åh jag är så glad, jag har ätit en supergod middag som uppfyllde alla behov jag hade idag!!
 
Rödbetsmos med vitlökskyckling och haricoverts, MUMS!!
 
Ja jag vet att det är rödbetor igen, men det är ju så gott! :)
 
Detta blir högst 400 kcal per portion (orkade inte äta upp allt) :)
 
Två personer:
 
5 kokta rödbetor, 1 tsk margarin/smör, en halv dl grädde 4%, lite vatten och salt.
Mixa allt tills önskad konsistens, stek kycklingsfile med skivad vitlök, krydda med spiskummin och vitlök (älskar vitlök) koka haricovertsen och salta.
 
Så enkelt men det var så gott!
 
Annars har jag haft lite problem med tänket idag, jag har tänkt på allt onyttigt som jag bara vet om och jag kan inte greppa varför just idag (och igår) men jag har lyckats slå bort det och denna kvällsmaten hjälpte enormt!
 
 
Vill avsluta detta blogginlägg med att dela med mig av det som gör mig lycklig:
 
Min underbara sambo Jonas, våra två bebisar Moa och Svea, god mat och naturen. Sen självklart musik :)
 
Önskar er alla en mysig kväll :)
 
Kramar!!

Kommentarer:

1 Susanne Järlefjord:

skriven

Underbara Carol..... Jag blir så lycklig av dina rödbetor :-) . Det är bara den du är .. Färglad och stark. Love you!!

Svar: Åh vad glad jag blir att du skriver Susanne, saknar dina härliga inlägg men jag känner att du finns i närheten <3 <3
Corallen78

Kommentera här: