Mumsig pastasallad och loppis!

Godmorgon alla läsare!
 
Idag är det lördag och det är dags för loppis!
 
Vi har precis flyttat och i den vevan så passade vi på att rensa ut massor med saker som vi inte har använt på sådär 10 år och hyr ett bord varje lördag för att bli av med det.
Det har gått jättebra och nu ska vi försöka bli av med det sista. :)
 
Andra tankar som surrar hos mig är ett val jag ska göra inom en ganska snar framtid. Jobb eller skola!
Jag har precis avslutat 3 och ett halvt år i skolbänken. Jag fick sluta skolan i sjunde klass pga mobbning och jag har äntligen fått mod att gå tillbaka och har läst upp hela min gymnasiekompetens. Det gick jättebra och jag är fortfarande chockad att jag klarade det :)
 
Nu är mina mål att läsa till behandlingspedagog och jag har hittat en bra folkhögskola som verkar passa mig bra och det ligger nära dit vi ska ev flytta (kristiandstad). Men att studera har ju inte varit speciellt bra för vår ekonomi och det skulle vara bra att jobba ett - två år för att komma tillbaka på fötter, samtidigt som jag vill bli färdigutbildad.
 
Ja jag får surra vidare på den frågan, sen ska man ju få ett jobb också ;)
 
Tillbaka till loppisen! Maten som vi har med idag blev en mumsig pastasallad, perfekt "ta med" mat tycker jag.
 
 
Denna innehåller fullkornspasta (penne), tunnskivad kotlettrad som jag har ungsbakat och sen skivat, turkisk yoghurt 2,5%, soja, purjolök, rödlök, kokt broccoli, isbergsallad, solrosfrön och kryddor såsom vitlökskrydda, paprikakrydda, dill, honung. Jag toppade med lite keso och vindruvor :)
 
Ser fram emot lunchen! :)
 
Önskar alla en bra lördag!
 
 

Kommentera här: