Mat, mat och lite mer mat!

Go kväll alla läsare :)
 
Idag har jag varit på en liten föreläsning om sömn, jag har varit ute på en liten promenad badat katten och nu ska jag skriva lite till er :)
 
Vi åt rester idag men som vanligt har jag lite recept sedan innan att dela med mig av.
 
Kycklingröra på salladsblad:
 
 
Jag måttar med munnen när jag lagar mat så jag har inga exakta mått men jag stekte en tärnad kycklingfilé, en hackad gul lök och två rivna morötter, kryddade med tacokrydda.
Blandade kvarg och keso i en skål och blandade i hackad purjolök, pressade i en vitlöksklyfta och kryddade med lite timjan och svartpeppar.
Blandade i kycklingsblandningen i kvarg/ keson och serverade på salladsblad!
Ska prova att krydda med curry nästa gång. Detta var gott att ha på macka eller i en tunnbrödsrulle om man vill det! :)
 
Nästa recept är en favorit för oss här hemma, knäckepizza :)
 
 
Åh detta är så enkelt och gott!!
Brödet blir mjukt av tomatsåsen men inte blaskigt utan du kan äta som slices, det godaste knäckebrödet är brungräddat leksands.
Man kan har precis vad man vill på, jag gjorde en tomatsås av två tomater och krosstomat, vitlök och kryddor, sen brer du bara på det, sen hade jag en stekt kycklingfile, lök, svamp och tomat. Lite mager ost på tomaterna och så smulade jag lite fetaost light på.
10 min i 200-250 grader. Kan även använda vanligt knäckebröd att göra varma mackor!
Såsen är gjord på kvarg och turkisk youghurt och vitlök, gottigt!
 
Det var allt för idag, många kramar :)

Kommentarer:

1 Heléna:

skriven

Så gott det ser ut :)

Svar: Tack :) det är väldigt gott :)
Corallen78

2 Susanne Järlefjord:

skriven

Riktigt smaskigt !! pizzan ska jag testa nån gång. Ha det gott!!

Svar: Gör det Susanne och njut :)
Corallen78

Kommentera här: