Ungsgratinerad kassler med blomkålsmos!

Godkväll alla läsare!

Och nu till kvällens middag! Ugnsgratinerad kassler med blomkålsmos. Vårt fredagsmys :)

 

Detta är ju så gott!

Koka ett huvud (eller två små) blomkålshuvud mjukt, mixa med ett ägg och tre msk keso, en msk fiberhusk, salt och peppar.

Skiva kassler (jag hade 360 gram, 3portioner) och lägg i en ugnsform, blanda 2,5 dl milda mat extra med en msk chilisås, vitlökskrydda, peppar och en bit hackad purjolök, häll över kasslern och grädda i 200 grader i ca 30 min.

Önskar er en trevlig fredagskväll!

Kram

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Mumsigt :D

Svar: Ja det är verkligen en favorit! :D
Coral78

2 Christina:

skriven

Sååå gott det ser ut! Tack för dina fina ord, ska försöka tänka om. Försöker kurera mig så gott jag kan och hoppas det snart ger med sig så jag kan ge mig ut på sköna pw rundor. Kram

Kommentera här: