Pastasallad med kyckling!

Hej alla läsare!

Har precis ställt in middagen i kylen som jag har förberett! Pastasallad med kyckling, tycker det är så gott och sen är det perfekt picknickmat/strandmat!

5 pp per portion och jag fick ut 5 portioner på denna satsen (om inte mer)!


Jag använde mig av dessa ingredienserna :

Ser att philadelphian inte är skriven i gram men jag hade 100 gram! Och så ska det vara en röd lök också :)

Kycklingen lade jag i en ugnsform med lite vatten och kryddade med kycklingkrydda och vitlök, körde den en timma i 150 grader.

Koka pastan, hacka grönsakerna/kycklingen och sedan blanda om allt med kryddor och keso/ost/grädde/chilisås. Får gärna stå och dra sig lite innan servering så att smakerna sätter sig! 

Hela skålen är 25 pp och det blir mycket mat! :)

Kramar!

Kommentarer:

1 Irene Hjärtström:

skriven

hej. Har du nån aning om hur många kalorier 1 pp är? Kram Irene

Svar: Vad jag har förstått är 1 pp ca 40 kcal, kan säga att alla recept är kcalsnåla :)
Coral78

2 Irene hjärtström:

skriven

Tack 😍

3 Ronja:

skriven

gött!

Kommentera här: