Krämig pasta med vitkålsbiffar!

Goddag alla läsare!
 
Vill dela med mig av min lunch idag!
 

Krämig pasta med vitkålsbiffar!
 
6 pp per portion, biffarna blir 1 pp per st!
 
Jag hade 240 gram nötfärs som jag blandade ut med 200 gram mixad vitkål/en gul lök/och 4vitlöksklyftor/3 ägg!
Formade 15 st biffar och lade på en plåt med bakplåtspapper, 250 grader i ca 30 min. (Får kolla dom)
 
Kokade  1dl pasta och mixade 3msk keso med en halv dl lättmjölk, kryddade med salt, vitlök och dill, blanda om med pastan! serverades med 3 st biffar :)
 
Jättegott! Mätt och belåten nu :)
 
Kramar

Kommentarer:

1 anette:

skriven

hej. Tack för en bra sida med massor av tips och ideer :) tänkte bara fråga om det är till en eller hur många personer dina maträtter är uträknade på? tack för en super bra sida för mig som VV:are :) kram ANette

Svar: Hej och tack! :) Det är lite olika hur många portioner mina recept är på, jag vet att jag har varit lite dålig på att säga exakt vad en portion är och det är för att jag oftast lagar maten först och sedan tar jag en portion och räknar ut pp värdet på den då, sorry! :)
Coral78

2 Elin Hynynen:

skriven

Lagade nyss, Enkelt att göra för någon som mig som är oerfaren av matlagning och Jättegott! Tack för receptet :D

Kram Elin

Svar: Vad kul att höra, ja det blir det fler gånger här :) Kramar
Coral78

Kommentera här: