Köttfärssås med sojabönspasta!

Gokväll alla läsare!

Idag har jag varit iväg och handlat lite roliga varor, och så hittade jag kokoskvargen äntligen!!!


Kan börja med riskakorna, jättegoda och 5pp för hela påsen! Finn crisp var också jättegoda smakade ganska mycket vitlök ( bara varnar) ;) 3 pp för 40 gram!
Och nu till sojabönspastan!


Räknade ut att 40 gram var 3pp och det hade jag till min portion med köttfärssås! 


Köttfärssåsen blev 3pp per portion så allt som allt 6 pp!
Detta hade jag till köttfärssåsen: 8-10 portioner!


Riv morötterna (tar fram sötman) hacka resten av grönsakerna, häll i alla ingredienser och låt puttra länge! Hade även lite soja, ingefära och pepparrot i för att få lite sting :)
Rekommenderar verkligen en tsk kanel i grytor och köttfärssåser, ger en mustig smak!

Ja det var allt för idag!

Kramar.


Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej
Jag undrar var man köper soja pastan?

Svar: Hej! Jag hittade sojapastan på ica maxi, dom hade kampanj den veckan. jag tror att det finna på ganska många ställen nu, kanske i glutenfria hyllan? :)
Coral78

Kommentera här: