Köttfärsgryta!

Gokväll alla läsare!
 
Sitter nu mätt och belåten efter min underbara middag!
 
 
Världens enkaste men det blev den godaste jag har gjort :)
6 portioner:
 
400 gram nötfärs
500 gram morötter
2 röda lökar
4 vitlöksklyftor
4 dl vatten 
1 dl milda mat grädde 4 %
salt
basilika
1 msk curry
1 köttbuljong
4 tomater
 
Finhacka lök, tomat. pressa vitlöken, mixa moroten. Stek allt med färsen, tillsätt vatten och grädden, köttbuljong och kryddor. låt puttra ihop.
 
Koka haricoverts eller strimlad vitkål och njut!
 
3 pp/per portion
 
Annars då! Jo jag lyckades ta mig ut i morses på en liten sväng.
 
Är så glad att jag lyckades bryta mitt mönster, har haft två tiktigt dåliga dagar, tankemässigt ena dagen och matmässigt andra dagen, denna vecka blir det inget minus, men det är ju bara att fortsätta kämpa, vad har jag annars för val? Nä, jag vill ju nå mitt mål för att få den optimala förutsättningen att må så bra som möjligt!
 
Regnet har fallit idag, jag gjorde en rensning i garderoben och hittade lite kläder som jag ville prova.
 
Detta är svårt för mig som alltid går i bekväma svarta kläder, det är där jag känner mig hemma och det är det folk förväntar sig. Men detta är lite kul att se på hur jag faktiskt inte ser så onormal ut (jag vet, mina tankar) utan det ser helt OK ut!
 
Imorgon är det midsommar, jag ska njuta av mat, dryck och trevligt sällskap, nästa vecka är det bara att fortsätta kämpa, ska ju snart börja skolan och det kommer ju att ta upp en hel del tid, så nu kör vi! :)
 
Kramar
 

Kommentera här: