Korvstroganoff med råris!

Goddag alla läsare!
 
Idag känns dagen lite bättre än igår, men känner fortfarande att det går tröögt! Det är precis som om kroppen tycker att det är nog, och jag känner att jag orkar inte köra 110 knyck för att gå ner i vikt. Men jag mår ganska bra och det är huvudsaken.
 
Morgonen började i alla fall med en härlig promenad med Mia Skäringer i lurarna, jag gick och skrattade och grät högt och det måste sett roligt ut men jag kunde inte hejda mig, älskar verkligen henne!!
 
 
 
Sen var det dags för lunch, idag blev det korvstroganoff med råris, förbaskat gott om jag får säga så :)
 
 
Ett enkelt och nyttigt recept, fick hjälp att räkna ut pp till de som vill ha (jag räknar ju inte längre) :)
 
4 pp per portion(korvgrytan) 3 pp för en dl ris och receptet är till 6 portioner.
 
400 gram kycklingkorv
1 dl milda mat mini 4 %
4 msk ajvar
1 köttbuljong
12 msk chilisås
2 burkar krossad tomat
2 gula hackade lökar
3 klyftor vitlök
2 stora rivna morötter
3 dl vatten
2 msk curry
salt.
 
Hacka korven ganska smått (mer smak) hacka lök, vitlök och bryn i en skvätt olivolja.
häll i tomaterna, grädden, ajvar och vatten, buljong. Krydda och smaka av. vill ni ha lite sötma kan ni ta i lite honung.
 
Låt puttra ihop och koka råris efter behov.
 
Gott och hett, ät och njut! 
 
Kramar.
 
 

Kommentera här: