Äggknyten

Gokväll alla läsare!

Var tvungen att lägga ut ett snabbt inlägg på ett litet sött recept med miljoner möjligheter! Äggknyten :D


Så enkelt och så gott och du kan ju variera innehållet oändligt!

2pp per st!

Jag gjorde bara ett test nu så jag lagade bara tre st.
Tre skivor påläggsskinka, 2 st ägg, dill, salt, purjolök och tre st muffinsformar!

Lägg skinkan i botten på muffinsformarna, vispa lätt ihop äggen med kryddorna och fyll formarna, grädda i 200 grader i ca 10 minuter, klart! Mumsigt gott!

Åh jag ska göra massor med olika fyllningar, tänk er med keso, fetaost, vanlig ost, mozzarella, grönsaker..ja det finns ju massor! *slurp* och jag tror att dom är goda kalla också så det kan ju vara ett bra strandsnacks :)

Ja det var allt för idag!

Godnatt och kram :)

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Supermumsigt! Och med en körsbärstomat i.

Svar: Absolut!! :)
Coral78

2 Lotta:

skriven

Väldigt goda, snabbt och lätt☺

Svar: Ja visst! :D
Coral78

3 Anonym:

skriven

Går det bra att värma dem? Eller funkar de att äta kalla?

4 Anonym:

skriven

Går det att värma dem eller funkar det att äta dem kalla?

Svar: Dom går att värma och att äta kalla, goda vilket som :)
Coral78

5 Angelica:

skriven

Wow, nu har jag läst lite mer & herregud vad du kan. vilka mumsiga & bra måltider, mellanmål o.s.v du lagt ut & bjudit på. Så absolut, sägert igen. Vill folk ha mer så ska de banne mig betala för det!
/Angel

Svar: Tack så mycket, skönt att få höra något positivt, det behövdes :)
Coral78

Kommentera här: