Pulled pork och coleslaw!

Godkväll alla läsare!

Idag har jag inte skött mig, jo maten har varit bra men har både ätit snickerskakor och ostbågar!!! Jaja, det som har hänt har hänt och jag kan bara ändra mitt nästa val (som förövrigt blir en kopp kaffe). Ingen motion heller, förstår inte hur jag kan bli så lat vissa dagar och idag har jag också varit på uruselt humör, stackars min sambo :)

Men imorgon ska jag röra på mig!

Nu till middagen som blev pulled pork med coleslaw.


Pulled pork: en bit fläskkarré som kryddas med valfri krydda ( jag använde kycklingkrydda och vitlök) häll vatten så det täcker halva biten, på med lock och in i ugnen på 150 grader i minst 4timmar beroende på storlek.

Coleslaw: strimlad vitkål, turkisk yoghurt, honung, sweet chilisås, vitlökspulver, salt, svartpeppar, blanda om och njut!

Sommargurka: 1 dl ättika, 2 dl socker, 3 dl vatten. Hyvla ner gurka och låt stå en stund så gurkan drar åt sig smakerna, så gott!

Kram

Kommentera här: