Lax med ägg/räksås!

Hej alla läsare!
 
Har nu kommit hem från ett besök hos psykologen, helt uttömd men det känns bra. Min resa handlar ju inte bara om kilon och det tror jag är så för alla! I alla fall så ville jag bara äta allt som jag inte skulle när jag kom hem men jag stålsatte mig och lagade riktig mat istället och ack så gott det är :)
 
 
 
Enkelt gott och nyttigt! 
 
1 portion:
 
1 laxfilé
1 kokt ägg
1, 5 dl milda mat extra
kokt broccoli och 2 vitlöksklyftor
5 skalade räkor
dill
salt
svartpeppar
 
Stek laxfilen,koka broccolin och vitlöken.
Dela ägget två ggr i en äggdelare och lägg i en kastrull, häll på 1 dl grädde, dill, salta och peppra, låt puttra ihop. Tillsätt räkorna de sista 2 minutrarna.
 
Häll av vattnet på broccolin och mixa ihop med salt och 0,5 dl grädde.
 
Servera!
 
Älskar denna rätten, mättande men på ett bra sätt.
 
Kramar

Kommentera här: