Vitkålsgratäng

Hej alla läsare!

Vilken dag! Körde en timma på gymmet idag!!

Är så grymt stolt över mig själv!! Hem och käkade stekt kycklingfilé med sallad för att ladda batterierna. Hungrig som en varg så det blev en tidig middag :)
Vitkålsgratäng med ytterfilé, mumma!

Detta är så gott och enkelt!
Ett halvt vitkålshuvud, en halv kålrot, två gula lökar, två röda lökar, fyra vitlöksklyftor. Hacka allt och stek med lite olivolja. Häll i 3dl vatten och 1,5dl mandelmjölk. Låt koka ihop tills det mjuknat. Häll i en ugnsform. Vispa ihop 3 ägg och 3 dl minigrädde, salta och peppra och häll på fyllningen, toppa med lite ost. Grädda i 225 grader till fin färg uppstår. Detta kan man ha till allt!

Ikväll ska jag testa chiapudding för första gången, den står i kylen nu och gottar sig, återkommer med omdömet på den :)

Kramar på er!

Kommentarer:

1 Tina:

skriven

Jag har börjat blogga på Lchf mat för att ändra min kost och bli glutenfri och frisk, chiapuddingen var super tycker jag, med massa härliga bär till :-) Ser fram emot din gratäng, men jag kör nog fetare grädde eller kokosgrädde..

Svar: Det tycker jag låter kanon! :) Chiapuddingen är ju kanon :)
Coral78

Kommentera här: