Tonfiskbiffar och fylld fläskytterfile!

Gokväll alla läsare!

Är så stolt över mig själv! Än så länge håller jag positiva tankar och ser ljust på framtiden även fast det inte är så lätt alla gånger. Minsta lilla motgång kan få mig på fall, dödsallvarligt kan det kännas men jag försöker ta allt med ett leende!

Har världens träningsvärk i innelåren!! Försöker få bort gäddhänget som har bildat sig där :) det känns kan jag lova!

Idag startade jag dagen med en morgonpromenad.

Hagel, regn och blåst gör att jag är ännu nöjdare med min promenad :)
Frukosten blev:

Min favorit, ägg, keso, purjo, rödlök och lite räkor. Krydda med lite salt och dill, perfekt frukost!

Lunchen blev:

Tonfiskbiffar med äggsås!
En burk tonfisk i vatten som du blandar om med tre ägg, en mixad gul lök, en msk fiberhusk, en msk keso och lite ströbröd, salt och dill. Forma och stek i lite olivolja. Till det hade jag äggsås: två kokta ägg och 2,5dl milda minigrädde, dill och aromat! Sååå gott!!

Åt något så gott igår som jag vill dela med mig av!

Nu ser inte detta så gott ut men det var underbart! En halv fläskytterfile som jag stekte och sedan körde i ugnen till 60 grader. Stekte ett halvt pkt bacon, en burk champinjoner som jag blandade runt med en burk Philadelphia lightest (3%) och en msk kantarellfond. Skar en skåra i filen och fyllde med philadelphiaröran och in i ugnen tills köttet hade 70 grader. Såå supergott och inte för onyttigt :)

Ikväll ska vi äta tacos i vitkålssalladsblad, det ska bli spännande :)

Kramar på er!

Kommentera här: