Fläskytterfile med sötpotatis och svampsås!

Gokväll alla läsare!

Idag är jag stolt! Jag gick upp tidigt och tog en promenad i spöregnet fast jag inte alls kände för det!

Bra start på dagen! Sen när Jonas kom hem så slängde vi oss i bilen och åkte till gymmet!! Jag körde högt tempo på crosstrainern i 30 minuter och så körde jag 20 min styrka! Är så stolt att jag ens äger ett gymkort och ännu mer att jag går dit! På en lördag!! Förr låg jag antingen bakis och moffade bakismat eller så "myste" jag och älsklingen med chips och godis!

Idag har maten varit kanon! Startade dagen som vanligt med min goda kesoröra med räkor, till lunch blev det en makrillsallad och eftersom det är lördag så lyxade vi till det med ytterfilé och sötpotatis och en underbar svampsås, nyttigt förstås!!

Har lite svårt med mått eftersom jag inte har en våg men detta är till tre portioner förutom broccolin och potatisen!

En halv ytterfilé som jag skar sex slantar av, stekte dom i lite olivolja, sen lade jag dom i en ugnsform. Stekte upp två burkar champinjoner, ett halvt pkt bacon hackat, 180 gram Philadelphia lightest, 2dl milda mat extra och två msk kantarellfond. Låt puttra ihop och häll på köttet, grädda i ugnen på 200grader tills köttet har 70 grader.

Vi hade sötpotatis och broccoli till som jag penslade med lite olivolja och kryddade med salt och svartpeppar!

Kcal per portion blev 390!!


Unnar mig nu ett glas rött!

Önskar er en trevlig lördag!

Kram

Kommentera här: