Brysselkål/lax omelett!

Hej alla läsare!
 
Nya tag, har haft en downperiod igen men det är bara att fortsätta ta sig upp, hoppas en dag att stanna häruppe!
 
Men idag har jag kommit ut på en promenad på 5,5 km och lunchen blev en lax och brysselkålsomelett.
 
 
 
Älskar denna typ av mat, enkelt och smakfullt och man kan använda precis vad man vill!
 
Detta är till två personer:
 
2 bitar laxfile
8 st brysselkål
4 ägg
2 msk keso
två röda lökar
2 tsk fiberhusk
kryddor
 
Hacka brysselkålen i fyra delar, hacka lök och skär laxen i kuber och blanda om med brysselkålen. Vispa äggen med keson och fiberhusken, salta peppra. (jag använde även lite citronpeppar och dill) Häll äggstanningen över laxen och grönsakerna och grädda i 225 grader i ca 30 minuter.
 
 
Önskar er en bra dag!
 
Kramar
 

Kommentarer:

1 ɑ n n i k ɑ:

skriven

Gott

Svar: ja :)
Coral78

2 Jenny:

skriven

Hej Carol!
Jag har följt din blogg ett tag 😄 tycker du sprider glädje och en dag kommer du att nå ditt mål 👍😊 Jag har varit vägt över 100kg och lyckats ta mig neråt med lite brister i kosten på vägen men det gäller att fortsätta efter dessa dippar och istället sätta upp unnar dagar ex. Så man strävar fram till något 👍😄 lycka till och håller med dig helt Wentworth är super bra 😄👍

Svar: Tack för dina fina ord <3
Coral78

3 Louise:

skriven

Skulle va super om du kunde skriva ut pointsvärdet på rätterna nu när FU kör vv
Massa goda recept här ju 😊😊👍

Svar: haha, ja jag ska börja översätta rätterna till pp men det tar lite tid :)
Coral78

4 Louise:

skriven

Du, inte FU. Dumma iPad ;-)

Svar: hihi
Coral78

Kommentera här: