Keso tjockpannkaka!

Hej alla läsare!
 
Idag har jag varit aktiv! 

Och när jag kom hem åt jag det godaste mellanmålet!
En burk vaniljkvarg som fick stå i frysen i 20 min, sen är det bara att vända upp och ner! Till detta värmde jag körsbär, underbart gott!
 
Sen har jag provat något nytt, keso tjockpannkaka eller vad jag nu ska kalla den :)


4portioner eller 2 portioner!
 
4ägg
6msk keso 4%
En halv msk fiberhusk.
 
Mixa!
 
Jag skar 240 gram karré som jag hade stekt upp igår och en gul och röd lök. Blanda om allt och lägg i en ugnsform, krydda kesoblandningen med salt och dill, häll sedan över ett jämt lager i formen. In i ugnen 150 grader i 30-40 min!
 
Detta var såå gott och jag kan tänka mig att det går att variera oändligt!
 
5 pp på 4 portioner och 10 pp på två portioner och då blir det mycket mat!
 
Det var allt för idag!
 
Kram på er.
 

Kommentera här: