Lite tankar och mysfrukost.

Godmorgon alla läsare.
 
Idag vågade jag möta vågen, kände att det var dags att se sanningen i vitögat innan det går för långt. 90,4 kg väger jag idag. Har de senaste två veckorna ökat 4 kg!! Jag har inte kommit in i en stabil fas men jag hoppas att jag ska hitta tillbaka.
 
Jag fungerar inte så bra när jag har mycket runt omkring mig, och för andra kanske det inte är så mycket jag har men för mig är det för mycket. Nu är jag arbetslös, det är precis som om jag inte tillåter mig själv att må bra under tiden, är man arbetslös så kan man ju inte må bra!? Jag jobbar på denna känsla och försöker omvandla den till att passa på att må bättre, få mer energi och släppa allt som har med ångest att göra!
 
Jag arbetar med mina problem på mitt sätt, det finns tusentals olika metoder för att må bättre men bara ett fungerar för mig, sen får andra försöka pressa mig till att prova detta eller detta. För mig handlar det om ett mentalt tillstånd, jag behöver vara i harmoni i kroppen för att kunna arbeta mig uppåt och det har jag inte varit det senaste.
 
Mycket har hänt, flytt, börjat jobba, slutat jobba, spräckt mentala barriärer och hemvistelse. Nu hoppas jag att jag kan landa i mitt nya hem och få känna en bra balans mellan mitt mål och min hälsa.
 
Jag är glad att jag mötte vågen idag, nu har jag en start och jag kan börja förändra mitt tänk. Har slängt allt som har med snabba kolhydrater att göra, har inte kommit så långt än så jag kan låta bli när det finns inom räckhåll men dit ska jag komma.
 
Startade dagen med en god och mättande frukost.
Ett ägg, två msk keso, räkor, en halv rödlök, salt och dill. Så gott!!
 
Jag kan inte gå på min kostplan fullt ut, det som ger mig inspiration är att komma på nya maträtter, det är det som får mig motiverad att äta nyttigt. Men är väldigt glad att många tycker om den och att den fungerar!
 
Önskar er alla en underbar dag!
 
Kramar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Louice Glamberger:

skriven

Supergod frukost måste det ha varit. Jag tar ett ägg med keso och en avocado ibland med havsörtsalt./ Mvh Louice

Svar: Det lät också väldigt gott 😊
Coral78

2 Anonym:

skriven

Kram ♥ // Maria

Svar: ❤️
Coral78

3 Lovisa J.:

skriven

Carol. Först och främst: Du är fantastisk! Många inspireras av dig dagligen och du är så cool. Att vara arbetslös tror jag inte många njuter av, man får en inre, omedveten stress som jag inte tror att man riktigt kan bli av med eftersom man vet att samhället är byggt på det sättet att man måste ha pengar för att överleva och för att få pengar måste man jobba. Det blir en ond cirkel med dumma tankar. Jag kommer aldrig sluta förundras över hur duktig du är, att du klarar av att vända negativa tankar till positiva. Helt otrolig. Sluta aldrig vara den du är. Starkare och godare människa får man leta i oändlighet efter. Kram

Svar: Åh snälla och underbara Lovisa!! Dina ord berör mig så mycket. Tårar av tacksamhet kommer när jag läser det du har skrivit och jag blir så glad. Tack för din uppmuntran, detta kommer jag leva på länge ❤️
Coral78

Kommentera här: