Trökvecka och mat!!

Godmorgon godmoooorgon, hör fåglar sjunga glatt..ja så försöker jag att sjunga när jag kommer upp och det hjälper *lite*. :)
 
Idag är en trökdag/vecka. Det är en sån mellanvecka innan man får pengar så man kan köpa in lite go mat igen :)
 
Så utmaningen denna vecka är att göra något gott av det jag har hemma...vilket är rödbetor, HAHA.
 
Nä men pastasallad kommer det att bli här idag men jag slänger in ett tidigare recept till er som är lite roligare :)
 
Pulled chicken:
 
 
Jag hade en kycklingsfile, 2-3 dl vatten, soja, chilisås (lite) kryddade med svartpeppar och vitlökskrydda. Hackade ner en gul lök och 3 vitlöksklyftor, in i ugnen på 150 grader i två timmar (beroende på storlek) ta ur och ös då och då och på så vis ser du när den är färdig, ska kunna dra isär den, obs, en ungsform med lock så den blir saftig. Servera valfri sallad och sås till, eller i ett tortilliabröd, eller tacos. 
Ja det går ju att variera oändligt. :)
 
Idag ska jag ha ett privat möte med min jobbcoach, spännande :)
 
Ha en bra dag!!
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Gunilla:

skriven

Den där kycklingen såg riktigt god ut... själv är jag inne på min första faste dag av 2 och JAG vill ha mat!!!!

Svar: Men åh stackare!! Det hade jag aldrig klarat men tummen upp för dig! Du för göra pulled chicken när du har fastat klart :D
Corallen78

Kommentera här: