Keso -oopsies!!

Halloj alla läsare!
 
Nu har jag varit ute på en lååång promenad men det sprätter i benen på mig så det kan nog bli en liten till, solen skiner jue :)
 
 
Brukar alltid ha med en pepplåt, en sån låt som gör så att man höjer tempot och får lite mer energi och denna gången var det ZZ-Tops härliga låt Sharp Dressed Man. :)
 
Nu har jag även ätit lättlunch, keso oopsies med makrill i tomatsås :
 
 
Jag gjorde såhär: delade tre ägg, vispade vitan hårt. Till gulorna lade jag i 3 msk keso, en nypa hackad färsk timjan, salt, vitlök och så vispade jag ihop det. Rörde i vitan försiktigt smeten ska vara "fluffig" och klickade ut 5 st lite större klickar på en plåt med bakplåtspapper. Strödde på solrosfrön och in i ugnen 150 grader i 30 minuter. Det blev jättegott och så nyttigt :)
 
Denna smeten var samma som jag använde till pizzan som jag lade ut för ett tag sedan men har ni glömt så slänger jag ut bilden igen :)
 
 
Ja jag hoppas att någon har blivit inspirerad :)
 
Hej hopp så länge!!

Kommentarer:

1 Helena Eriksson:

skriven

Tack för tipset..detta hamnar direkt i min recept bank. Perfekt att äta efter träning
Kramiz

Svar: Vad bra, hoppas du gillar det :)
Corallen78

2 Marie:

skriven

Hur blir de i konsistensen?

Svar: Dom är relativt mjuka, svårt att svara på faktiskt :)
Corallen78

3 Jess:

skriven

Ska lägga till den här bloggen. Vi försöker med gå ner och dina recept verkar ypperliga.-)

Svar: Nämen vad roligt!! Lycka till med er resa :D
Corallen78

4 Jess:

skriven

Vad är det för mobilapp du använder? Jag har testat flera men tex Keeprunner får inte in gpsen förräns 150-200m o dör på samma ställe på tillbakavägen. Går ju ofta med hunden samma runda som kan visa jättediffar på längden.

Svar: Jag använder mig av runkeeper, den har krånglat två ggr då gps inte ville fungera, då startade jag om telefonen och då gick det bra. :)
Corallen78

5 Anonym:

skriven

Mums

Kommentera här: