Fisk i ugn med krämigt blomkålsmos!

Goddagens!!
 
Sitter nu mätt och mycket belåten, är så nöjd med dagens lunch!! :)
 
Fisk i ugn med krämigt blomkålsmos:
 
Jag gjorde såhär:
 
Kokade ett helt blomkålshuvud. Lägg två (frysta) fiskfiléer i en form och häll över ca 1 dl grädde 4%, hacka en bit purjolök och lägg över och ringla sweet chilisås över de båda fileérna, in i ugnen på 250 grader i ca 30 min, känn efter så att fisken är färdig.
Mixa den kokta blomkålen med 2 msk keso,ett ägg, en tsk smör, 1 msk grädde 4 % och salt tills "fluffig" konsistens. Koka haricoverts eller annan grönsak till.
 
Detta var sååå gott och absolut inte sista gången :)
 
Ska dricka upp mitt kaffe nu och sedan bege mig ut på en promenix, jag gjorde stolen en gång till när jag kom hem och det blev lite bättre :)
 
 
Idag är det ju våffeldagen, tror det blir bananpannkaka med god frukt istället och bild får ni se sen :)
 
Ha en fortsatt trevlig dag! Kramar

Kommentera här: