Torsk och äggsåsgratäng!!

Gokväll alla läsare!
 
Jag har inte varit så jätteaktiv med att spotta ut inlägg, och det beror lite på att jag har tappat motivationen några dagar och det var väntat, det är mycket runt omkring just nu och det är svårt att fokusera, men jag kämpar på, jag har viljan och jag har målet och jag har ju er :)
 
Jag startade ju en utmaning där man skulle ut och gå 20 mil på 5 veckor, imorgon kommer jag vara klar med den har jag bestämt!! :)
 
Jag bestämde mig för att klara utmaningen på 3 veckor istället och ja, jag har 8,3 km kvar, om inget konstigt sker så borde jag ta den på min morgonrunda!!!
 
Idag har det blivit två promenader en morgon och en kvällspromenad och när jag kom hem så hade mannen förberett kvällsmaten, stekt vitlökskyckling och jag slängde ihop den underbart goda rödbetsalladen:
 
Det ska bli underbart när detta är klart, då ska jag gå över till mindre sträckor men med mer intervall och tempo :)
 
En annan sak som jag har funderat på..jag är ju mycket för att ändra klassiska maträtter till nyttiga maträtter och jag har trixat lite med den klassiska husmanskosten torsk och äggsås, jag gjorde den för ett bra tag sen i gratängform (detta är dock inte så jättenyttigt)
 
 
 
 
Recept: Koka potatis och gör potatismos efter tycke och spritsa runt ungsformen. koka 4 ägg. Lägg torskblocken i ett vattenbad med krossade lagerblad och kryddpeppar, salt i ugnen ca 15 minuter i 150 grader. Äggsås: Smält ca 100 gram smör, vispa i mjöl och tillsätt mjölk till önskad tjocklek, krydda med dill och salt och lite peppar. Dela äggen två gånger i äggskalare och rör i såsen. Lägg fisken i mitten och häll såsen över, in i ugnen 200 grader till önskad färg.
 
Detta vill jag nu prova att göra nyttigare och då har jag tänkt att göra mitt underbara blomkålsmos och göra äggsåsen på milda mat extra och purjolök!
 
Ja ni får helt enkelt vänta på det resultatet :)
 
Det var allt för idag, kram på er!

Kommentera här: