Korvgryta med bulgur!

Hejsan alla läsare!

Började dagen med en blöt promenad! 

Kändes så skönt efteråt!

Till middag blev det korvgryta med bulgur:

Använde dessa ingredienserna + svamp, basilika och köttbuljong.

5 portioner förutom bulguren! 6pp per portion!

Jag använde kycklingchoritzo, tycker den är så god! Skivade den i slantar, hackade löken och svampen, stek med lite vatten! Häll i grädde, köttbuljong och vatten, krydda med salt, basilika, ketchup, vitlök! Låt puttra.

Jag hade bulgur till detta, mättande och så gott! :)

Kramar!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vad menar du med 5 portioner förutom bulguren? Hur mycket ska man ta för att veta att de blir 6 pp? :) eller är de 6 pp för bara grytan och får lägga till för bulguren? Tack på förhand

Svar: Jag menar att grytan är till 5 portioner, bulguren på en dl är per portion 😊 6 pp för gryta och bulgur 😊
Coral78

2 eva:

skriven

Hej jag har tittat in i din blogg och tycker den är jätte bra känner igen mig på många saker men nu har jag en liten fråga vad är det för bröd äter du exp den du har på bilden ha en bra dag och tack i förhand kramis

Svar: Hej och tack! :D Jag äter fazers rågform, rågkuse använder jag mig av med, tycker det är gott och mättande :) kramar
Coral78

Kommentera här: