Lax/räkbollar och motion!

Hallå alla läsare!
 
Vilken söndag det blev! Jag och älsklingen ville ut och gå tillsammans så vi åkte upp till en vandringsplats där vi började gå glada i hågen! Vi gick och gick och gick och efter 8 km så dog telefonen, när vi efter många om och men kom tillbaka så tittade vi på tavlan och den gula slingan som vi hade gått så var den på 1,53 mil!! 
 

Efter det så hade jag ingen lust att ställa mig och laga mat men jag stålsatte mig och lagade något så gott!!
Lax/räkbollar!
 

Bollarna: 15 st
En finhackad rå laxfile, 200 gram hackade handskalade räkor, 2st hackade vitlöksklyftor,  en finhackad rödlök, 4msk keso, 2 ägg, 1 dl havregryn.
Kryddade med dill, basilika, salt och lite chiliflingor.
 
Rulla och stek i lite olivolja. Till detta hade jag råris, sweetchilisås (blandade med turkisk yoghurt) och wokad morot/broccoli, toppengott! :)
 
Nu blir det ett långt bad och kaffe!
 
Önskar er en bra söndag.
 
Kram!

Kommentarer:

1 sanna:

skriven

mmmmmm ser så gott ut

Svar: Dom blev kanon! Kan verkligen rekommendera!! 😃👍
Coral78

Kommentera här: