Kvargbollar med mango och kokos!

Hej alla läsare!
 
Måste bara dela med mig av de nya kvargbollarna jag gjorde!! Så goda!
 



1pp st!
 
Enkelt men så gott!
1pkt fryst mango (halvtinas innan den mixas)
1burk kokoskvarg (Går med annan smak med) 250 gram
3 1/2 dl fiberhavregryn
Kardemumma (efter smak)
Stevia (en tsk)
Kokosflingor att rulla i!
 
Mixa mangon och blanda i kvargen och havregrynen, krydda med kardemumma och stevia, låt gärna stå ett tag så grynen sväller lite. Rulla i kokosflingorna och ställ i frysen en stund sen kylen, de var jättegoda när de var lite halvfrusna!
 
Jag fick ut 18 st, men jag rullade ganska stora! :)
 
Kram

Kommentarer:

1 sanna:

skriven

Du är så grym på att dela med dig av allt som är så underbart gott :)

Svar: Tack så mycket 😃🌹
Coral78

2 Elin Gåhlin:

skriven

Åh dem här måste jag prova! Dem ser sjukt goda ut!:)

Svar: Haha, ja dom var väldigt smarriga 😊👍🏻
Coral78

3 Linn:

skriven

Låter jättegott, detta måste jag prova! Vart kan man få tag på kokoskvarg? Finns det i vanliga mataffärer? :)

Svar: Ja den har varit lite svår att hitta, det är tydligen sommarens smak, men jag tror du kan använda vaniljen också 😊👍
Coral78

4 Linn Strömberg:

skriven

Åh bara måste testa!

Svar: Tycker jag att du ska göra, smarrigt! 😊
Coral78

5 skrivdivan.se:

skriven

De där ser ju helt delicious ut!! Måste komma ihåg det här receptet tills jag rest hem och har alla mina köksateraljer :) Amazing. Tack!

Svar: Haha, varsågod 😊👍
Coral78

6 Ida Nilsson:

skriven

De ser verkligen megagoda ut!!

Svar: Haha, ja dom är väldigt goda! 😊
Coral78

7 Ellie:

skriven

Såg ju supergott ut!

Svar: Ja dom är smarriga 😊
Coral78

8 Josefine:

skriven

Mums, ser jättegott ut!

Svar: Ja dom var smarriga! Dock, frys in dom direkt efter du har ätit, jag hade mina i kylen och dagen efter så hade grynen svällt för mycket så dom blev torra :)
Coral78

9 Susanne:

skriven

Har provat bollarna. Kände inte så mycket smak men var ändå väldigt goda.

Svar: Jaså? Vad konstigt, tyckte dom smakade jättemycket!! Men det kanske är lite olika, kan tipsa om att ta lite kanel också, det höjer smaken 😊
Coral78

10 Sara Jeanette:

skriven

Låter väldigt gott! Ett paket mango, är det lika med 250 g?

Svar: Ja det stämmer, ursäkta sent svar!
Coral78

Kommentera här: