Auberginegratäng med kycklingfärs!

Goddag alla läsare!

Igår slarvade jag med en halv kycklingrulle på kvällen, mådde så illa så jag gör det nog inte igen!! Men den sprang jag bort imorses!


Det kändes så skönt att jag inte stannade kvar i ångestkänslan utan jag gav den på käften istället!!

Nu till lunchen! Den absolut godaste gratäng jag någonsin gjort!! 

Auberginegratäng med kycklingfärs!


Dessa ingredienserna hade jag:


Stek kycklingfärs, lök, vitlök, svamp och aubergine (allt hackat förståss) häll i krossad tomat, grädde, salt,kanel, colorit och kycklingkrydda. Låt puttra tills allt har mjuknat. Häll i allt i en ugnsform och toppa med keson och osten. 250 grader till den har fått färg. 6 portioner och 5 pp per portion!!

Serverade den med en sallad med kål, rödlök, purjolök och paprika! 

Mätt och belåten, blir så nöjd när man kan äta sig ordentligt mätt på nyttig mat!

Kramar :)


Kommentera här: