Kasslergryta och fiskgratäng!

Gokväll alla läsare!

Ännu en dag till ända som har varit väldigt bra!
Startade dagen med en runda.

Ville nå 50 km på en vecka och det gjorde jag! Nu är man i bra fas i utmaningen!

Gjorde en jättegod fiskgratäng till lunch.

Jätteenkelt!
3 portioner:
2st fiskfiléer som du skär i kuber, blanda runt med 260 gram blomkålsbuketter, 150 gram hackad fänkål och ca 80 gram hackad purjolök i en ugnsform. Blanda 2st ägg med 2dl milda mat extra 4% 150 gram keso, krydda med dill, aromat och lite salt, citronpeppar och häll över i ugnsformen, grädda i ca 35-45 min i 225 grader. Till detta hade jag kokt brysselkål!
Ca 350 kcal beroende på hur mycket du äter.

Till middag gjorde jag ytterligare något som var smaskigt! Kasslergryta!

Detta blev tre portioner:

260 gram kassler som du skär i kuber, 190 gram vitkål hackad, 60 gram hackad purjolök, stek i lite olivolja, häll i 3 dl milda mat extra 4%, 1,5 dl alpro kokosmjölk och två dl mellanmjölk. Låt puttra ihop. Jag kryddade med timjan och aromat och lite vitlök. Till detta hade jag en god sallad till, jättegott!!
Ca 300 kcal per portion!

Ja jag har skaffat mig en hushållsvåg ;)

Känner att jag mår bra och det tycker jag börjar synas på mig, jag börjar gilla att kolla på mig själv i spegeln igen.

Snart vägning igen!! Hoppas på ett litet minus så man får en liten boost att fortsätta!!

Kramar på er!

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Din mat ser nyttig och god ut!!

Svar: Tack :)
Coral78

Kommentera här: