Hamburgertallrik med rotselleristrips!

Gokväll alla läsare!
 
Onsdag och nu börjar jag tycka att veckorna går för sakta, jag har inget tålamod!!
 
Jag väntar på att få besked om jag har kommit in på de kurser jag har sökt nu i januari och det känns som att jag fastnar i ett läge där jag inte riktigt kan planera annat än vardagen. Men det kommer nog gå bra, om inte skolan så får jag se till att hitta något annat, är trött på att gå hemma och vara asocial!
 
Men nu åter till min resa! ;)
 
Startade ett evenemang på facebook idag, det gamla 20 mil på 5 veckor har startat upp igen och jag hoppas att vi kan bli många, jag vet att vädret är trist men man får hålla solen i sinnet medans man trallar :)
 
Middagen idag blev för god! Det är nästan så att jag själv blir irriterad på att jag gör för god mat ;)
 
Hamburgertallrik med rotselleristrips och barbequesås!
 
 
Superenkelt men supergott!!
 
Hade ca 700 gram nötfärs som jag gjorde 8 burgare på. Jag mixade en gul lök med fyra vitlöksklyftor och blandade i färsen, blandade i 2 ägg, salt, peppar (kryddmix). stekte i lite olivolja.
 
Skivade rotselleri i stavar och penslade med lite olivolja, salt och peppar, körde i ugnen på 250 grader i ca 20 minuter, kolla dom så att dom inte blir brända.
 
Såsen gjorde jag på turkisk yoghurt 3 % och barbequesås några tsk och lite sweet chili.
Lite blandsallad till och vips så har du en middag!
 
ca 419 kcal beroende på hur mycket du tar etc.
 
Önskar er alla en underbar kväll! Kramar

Kommentera här: