Omstart.

Hej alla läsare!
 
Ja, vad ska jag säga eller skriva snarare. Det är dags för omstart, gällande allt! Har ätit tokfel och automatiskt har tankarna varit negativa. Jag hatar att medge det men det är sanningen. är så ledsen men samtidigt så kan jag ju faktiskt förändra det.
Vågar inte ställa mig på vågen än, det är jag inte tillräckligt stark för just nu, vet att den ligger på en bra bit över 90 kg så nu tränar jag upp det mentala för att ta ett steg åt rätt riktning.
 
Vill tillbaka för jag mådde så bra och jag kommer att komma tillbaka, kan bara inte bestämma när! Men en sak i taget, ska iväg och storhandla med älsklingen idag och då hoppas jag att inspirationen kommer tillbaka till att skapa underbart goda och nyttiga rätter igen.då mår jag som allra bäst.
 
Saknar mina promenader och den energi jag fick av dom så jag hoppas att min kropp börjar må bättre, har slagits mot en urinvägsinfektion i över två veckor men jag tror jag vann över den, utan antibiotika!! Min kropp har varit så full med antibiotikakurer back in the days så den blev immun så jag försöker så gott jag kan att hålla mig ifrån det.
 
Vill få tillbaka självkänslan att jag är värd att må bra för det gör jag, punkt slut! (peptalk)
 
En stor morot som vi har är att vi ska göra ett sista stora försök till att bli föräldrar och då krävs det att jag tar hand om min kropp på bästa sätt, jag kan,jag vill och jag ska!
 
Har precis suttit och korrigerat bort ordet måste mot vill, vilken skillnad :)
 
Jag är en envis, kämpande, tuff överlevare som ska klara detta! Jag har ju alla er :)
 
Återkommer snart igen, kramar på er.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Deisy:

skriven

Hej. Ibland får man såna insikter. Jag har jobbat med mig själv i över 10 år, sen jag kom i övergångsåldern, ryggen tog slut och fibron började bre ut sig i kroppen. Nu har jag äntligen fått remiss till KBT och det börjar ge resultat. Det mest genomgående med KBT är att allt börjar med en tanke. Och minfulness är också ett bra sätt.
Du skriver att du har bytt ut ordet måste mot vill, du kan gå ett steg längre och byta ut ordet vill mot ska.
Iallafall så är du en av personerna som inspirerar mig.
Stor kram och lycka till med bebis =)

Svar: Tack för ditt pepp 😊 jag står i kö för KBT för det känner jag är det bästa för mig nu, eller för alla! Kramar på dig 💕
Coral78

2 Anonym:

skriven

Lycka till o jag vet att du kan! Du har gjort det innan o du kan igen! Du har kommit till insikt om att du mår mycket bättre när du äter rätt o det syns också när du gör det för du är mer utåt o social. Jag stöttar dig till 100% o du vet var jag finns! Jag får min motivation från dig för när du väl har den så smittar den över på många det vet jag! Du sporrar mig mer än vad du tror o har gjort det innan du startade den syora utmaningen. Jag hittade en person m en kämparglöd som hette duga som fick mig att göra mer det lilla extra! Det är inte bara mig jag har att tacka för att jag nådde målvikten utan även dig! Så nu säger jag: Kom igen Carol! Jag hejar på dig!

Och jag hoppas att era bebisplaner verkligen går vägen denna gång för det är ni värda ♥ Massor med kramar Maria

Svar: Tack snälla vännen, blev alldeles tårögd! 💕 skönt att du finns där 😊
Coral78

3 Tiva:

skriven

Jag försöker också att byta ut alla "måste" mot "vill". Det låter ju så mycket mer positivt! :)
Jag har full förståelse för din kamp. Själv kämpar jag hela tiden!
Fick ett återfall idag och vräkte i mej en halv chokladkaka, men lyckades stoppa då och slängde den i soparna. :D
Jag VET ju att jag mår så mycket bättre om jag äter bra mat, undviker socker och rör på mej. Men ibland går det bara inte att stå emot frestelserna... :(
Lycka till med försöket att bli föräldrar! Jag vet hur det är att kämpa med det också, men till slut lyckades det och nu ska jag snart få mitt första barnbarn. :)
Kram och tack för att du delar med dej av ditt liv!

Svar: Tack för dina rader och för pepp :) Grattis till första barnbarnet!! kramar :)
Coral78

4 Pelle Larsson:

skriven

Du har gått ner massor…. försök att slappna av…. oro är en faktor om något att ta hänsyn till… därför ska man förminska allt man stör sig på… dessutom ska man aldrig tro att man peppar sig genom att förbanna sig själv, det leder bara till dålig självkänsla….. jag är en tjurig jaevel om någon försöker trösta mig när jag är låg, försvarar jag automatiskt min känsla ännu mera…. därför är det inte alltid bra med pep…. med KBT får man chansen att lära sig hur man själv funkar…. min fördomar om mig själv var enormt stora…. jag är bäst när man minst anar det… och den vinnarkänslan skapar jag nu själv...

varför äter man och varför blir man alltid sugen på onyttigheter eller på kvällen då man minst behöver äta…. om man ansåg att allt var lika nyttigt som morötter, skulle suget då automatiskt försvinna??

Svar: Bra fråga! Väntar faktiskt på att få komma in på KBT, egen begäran så det tar lite tid. Jag vet att tankeverksamheten är viktigast men ändå faller jag och säkert många andra ibland. Tack för pepp :)
Coral78

5 Gunilla:

skriven

Kämpa på nu!!! Du vet ju varför så då är det så mycket lättare än om man inte vet vad man gjort för fel. Börja med att gå 30 min och öka lite vart efter. Jag tror på dig och vet att du kan. Massor med peppkramar

Svar: Tack så mycket för peppen, jag kämpar på :) Kramar!
Coral78

Kommentera här: