Krämig potatissallad!

Hej alla läsare!

Imorgon bär det iväg mot en mini semester med älsklingen. Vi börjar i Ängelholm en natt och sedan åker vi förbi Halmstad för att hämta upp släkt och sen vidare till Lidköping!! 

Grill blir det och till det har jag gjort min underbara potatissallad (som inte är nyttig någonstans) men väldigt god :)



Mått har jag inga(tyvärr) men i en bunke så blandar du ca en dl gräddfil och 5dl créme fresh och en msk majonnäs , tre små hackade röda lökar, krydda med dill, vitlök, salt och svartpeppar sen hade jag en msk pepparrot (bara för att jag älskar det) blanda om och smaka av. Ett tips är att när du delar potatisen ( gärna med skinn), ta en klyfta och dippa i såsen så känner du hur smakerna blandas och faller ihop. Hade nog 1kg potatis om inte mer ;)

I alla fall så är detta en sån god potatissallad så jag har inte köpt färdig på över 15 år pga. denna :)

Hej svejs! Kramar!

Kommentera här: