Morotsbiffar!

Gokväll alla mysiga!
 
Nu har jag provat något nytt igen (för mig i alla fall) Morotsbiffar! :)
 
Ingridienser: 8 st biffar
3 stora morötter
3 ägg
1/5 dl havregryn
2 msk keso
1 hackad rödlök
kryddor
 
Skala och koka morötterna tills de är mjuka, stompa dom till mos och blanda i ägg, keso, lök, havregryn och kryddor (valfria) jag hade salt, timjan och svartpeppar.
 
Forma till biffar och stek på medelvärme ganska länge på var sida, var försiktig när du vänder dom.
 
Jag hade kassler till men kan nog tänka mig att det är gott till lax :)
 
Kom ut på en promenad till idag så idag slog jag mitt personliga rekord, 2,3 mil på en dag (fotmassage krävs nu)
 
Ha en underbar kväll, kramar :)

Kommentarer:

1 Ingrid öhberg:

skriven

Jag är faktiskt gammal massör! Jag hade eget företag i många år😊

Svar: Nämen åååå :D
Corallen78

Kommentera här: