Gulaschsoppa och ny utmaning!

Godmorgon alla underbara läsare! :)
 
Jag skrev ju igår att jag skulle göra pannkaka sådär på våffeldagen men det blev ändrade planer! Jag gick ut på min promenad och gick och gick och gick...
 
 
Jag var helt slut när jag kom hem och klockan var sju!! Så för mig blev det kvarg med frusen frukt sen stensomnade jag :)
 
Idag är det en ny utmaning:
 
Får se hur länge man orkar stå så men min väääldigt ömma kropp, men ett försök ska jag ge det :)
 
Slänger in ett recept som jag har varit sugen på länge nu och tror att det blir morgondagens middag:
 
Gulaschsoppa:
 
 
                            
500 gr nötfärs
1pkt (3st) Choritzokorv (kan uteslutas, eller smalare korv)
Tre paprikor(en av varje färg)
1 köttbuljong, 2 st vitlöksklyftor, 2 gula lökar, Spiskummin, ca 2 dl tomatpure, vatten efter önskan(beror på hur tjock man vill ha den)
skär korven, paprika och lök bryn färsen, häll i buljong och resten av grönsakerna + tomatpuren
Låt puttra i 20 min eller mer, smaka av, jag kryddade lite extra jag gillar ju när det smakar mycket.
Detta är till 8 portioner
 
Så gott!! :)
 
Men nu blir det först frukostgröten :)
 
Önskar er alla en härlig onsdag! Kramar

Kommentera här: