Nystart, omstart och bekännelser!

Hej alla trogna läsare.
 
Som ni har märkt så har jag varit frånvarande från bloggen och egentligen sociala media och livet!
 
Jag hamnade i en djup svacka och hade det väldigt svårt att se ljuset på andra sidan.
 
Vad hände då? Ja, jag vet faktiskt inte själv men jag har spekulerat. Jag har en diagnos som inte har blivit bekräftad, ADHD eller ADD eller någon annan bokstavskombination är det. 
När jag väl hade flyttat och allt krafs med jobbet hade lagt sig så fanns det ingen framåtsyn för mig, jag hamnade i en glipa där jag inte visste hur min väg skulle se ut, skola, jobb, arbetslös? Jag är en person som måste ha fasta punkter i livet för att gå framåt och det hade jag inte nu så jag sjönk, djupt.
Jag har kunskapen och fakta och erfarenheten att hjälpa mig själv framåt men ändå saknas det något, jag behöver hjälp med det och det ska jag se till att få!
 
Nu är det dags att börja plocka upp spillrorna från denna mörka period och den har lämnat stora spår. +10 kg på vågen!! Ja jag vet att vikten inte är allt men den hjälper ju inte till när man vill må bra.
 
Så vad händer nu då? Jag ska till läkaren i slutet av januari för att försöka komma intill och göra en ordentlig utredning. Köpte ett gymkort igår!!! Det första jag äger, det ska bli spännande och jag tror att det är precis det jag behöver. När nyhetens behag lägger sig att man kan gå 2 mil, laga god nyttig mat så behöver man en ny utmaning och då blev det ett gymkort! Min älskling köpte ett med så i början kommer jag behöva hans hjälp (med det sociala) Men målet är att ta mig dit på egen hand, det får bli nästa barriär att bräcka.
 
Förebild! När jag var som duktigast och körde på hårt så fick jag ofta höra ordet förebild och att jag var en av dom. Jag gillade det, eftersom jag inte har några barn så är man ju ingens förebild och det har jag märkt att det vill jag vara. Nu under min svacka försvann allt sånt och märkte hur viktigt det är att ha stöd och pepp, ensam är INTE stark, det måste jag lära mig!
 
Så nu sakta med säkert går jag framåt och på fredag öppnar jag upp min grupp igen, Den stora utmaningen. Det ska bli roligt och förhoppningsvis ger det extra pepp och motivation!
 
Vikt 2014-12-30     96,7 kg
 
Kram

Kommentarer:

1 Ingela W:

skriven

Jag tror på dig 💕 o du är verkligen min förebild! Alla hamnar vi i svackor!
Kämpa på! Nu kör vi💪

Svar: Tack Ingela <3
Coral78

2 Anonym:

skriven

Jag känner likadant. om jag har tillvaron organiserad går det bra, men ovisshet med tim vikariat och inget socialt samspel är förödande för mig. Jag behöver strukturer. jag är glad att du är tillbaka. Kram

Svar: Tack <3 vem du nu är :)
Coral78

Kommentera här: