Pitakyckling och mangosorbet !

Gokväll alla glada!!!
 
Idag har varit en riktigt bra dag både motion, mental och kostmässigt! :)
 
2,3 mil och 40 minuter crosstrainer och styrka! jag lyckades övervinna min rädsla för att stå offentligt och träna (utegym) men jag klarade det, små små steg :)
 
Sen fick jag en mat idé som jag bara var tvungen till att prova!
 
Pitakyckling fick det heta :)
 
 
Detta äts kallt! Jag brukar köra ett gäng kycklingsfile i ugnen med någon go krydda (jag hade spiskummin, vitlök och svartpeppar)
 
Sen när dom är klara och kalla så delar jag en kycklingsfilé i mitten (beroende på hur stora dom är) så snittar jag en gång till till hälften. Så man får två stycken "pitas" av en kycklingsfile.
 
Nu är det bara att fylla med gosaker, jag hade ruccola, ärtskott, rödlök, tomat och keso med purjo. Perfekt att ta med till stranden (tips, banka ut kycklingsfilen innan så blir dom lite större) och vira in i lite bakplåtspapper.
 
Detta var jättegott, nyttigt och ett litet mer annorlunda sätt att äta och att det går att variera i oändlighet :)
 
Efterrätten blev mangosorbet, den gjordes av fryst mango och lite kanel och toppad med blåbär! MUMS!! Köpte en sorbetmaskin på netto, bästa inköp förutom mina nya skor, sommaren är räddad!! :)
 
 
Så det var allt för idag, önskar er en trevlig kväll, kramar :)

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Gud så gott!

2 maria:

skriven

Gud så gott!

Svar: Ja det var smarrigt :)
Coral78

3 Anonym:

skriven

Riktigt gott :)
Måste provas så klart :))
Du är en stor inspirationskälla :))

Svar: jag tror att detta är samma johanna? men tack igen :D
Coral78

4 Johanna:

skriven

Riktigt gott :)
Måste provas så klart :)
Du är en riktig inspirationskälla :)
Kram Johanna

Svar: Åh tack :D
Coral78

5 Marie Bergman - Om livet på Cypern:

skriven

Ser supergott ut =)

Svar: Det är det verkligen :)
Coral78

6 Anonym:

skriven

Duktig du är och smart tips de ser verkligen gott ut

Svar: Tack så mycket :)
Coral78

Kommentera här: