Hamburgare, "oopsies style"

Hej alla fina! :)
 
Sitter här och är så nöjd, idag har jag hunnit med två pass på 5 km, första intervall och andra i lugnare tempo så sammanlagt en mil motion, fungerar för mig :)
 
Sen lagade jag något såå gott och sååå nyttigt så jag blir tokig!
 
Oopsies skrev jag om i ett annat inlägg men jag kör hela receptet ifall ni inte hittar det :)
 
 
 
Oopsies:
 
3 ägg som ni delar gulan från vitan. Vispa vitan till ett hårt skum, med gulan blandar du 3 msk minikeso, en tsk sambal oelek och en tsk fiberhusk lite salt, rör om. Blanda nu ihop gulan och vitan, blanda inte för hårt så luftbubblorna försvinner. Klicka ut sex stycken oopsies på en plåt med bakplåtspapper. strö över sesamfrö (eller något annat du gillar) in i ugnen i 150 grader i ca 30 minuter.
 
Hamburgarna gjorde jag på nötfärs som jag blandade med ett ägg, 3 klyftor vitlök och en gul lök,(6 st) stek på nonstickpanna tills dom är klara. Gjorde en sås på turkisk yoghurt 2,5% med lite chilisås och vitlökskrydda, tomat, sallad, gurka och rödlök fyllde jag burgaren med.
 
Detta blev så gott så det är näsran skamligt att man kan kalla det nyttigt men 300 kcal per portion, jag blev bra mätt på en. I en oopsis är det 45 kcal och 1 gram kolhydrat, perfekt till macka, tacos, pizza..and so on!
 
Nu ska jag ha kaffe!
 
Kram på er :)

Kommentarer:

1 Henrietta:

skriven

åh så gott med egengjorda hamburgare, vill också!

Svar: Det är bara att göra ;)
Corallen78

2 Ida:

skriven

Såå himla gött det där!

Svar: Ja visst är det!! :D
Corallen78

3 Johanna:

skriven

Detta ska jag definitivt prova :)))

Svar: Vad kul :D
Corallen78

4 Maria Skuladottir:

skriven

Åh det receptet måste jag testa på oopsies! Lchf oopsis smakade som en disksvamp i konsistensen när jag gjorde sist... hur e dessa i konsistensen iom keson?

Svar: Dessa blev krispiga och smakfulla, jag har gjort oopsies många gånger och dessa blev bäst, tror fiberhusken hjälpte till lite :)
Corallen78

5 Maria Skuladottir:

skriven

För i den jag har gjort innan var på philadelphia ost ist för keso annars samma. Jag tror mer på keson för när jag har den i pajskal m dinkel blir det krispigt

Svar: ja jag har också gjort dom med philadelphia, detta var mycket bättre :)
Corallen78

6 Neeve:

skriven

Åh oopsie hamburgare vad gott :D

Svar: Ja det var väldigt gott, kommer att bli en favorit :D
Corallen78

7 Maria Skuladottir:

skriven

Ska testa! Frös du in resterande?

Svar: Nä, de ska jag ha till frukostmacka, en med makrill och en med ägg :p
Corallen78

8 Maria Skuladottir:

skriven

:-)

9 Millan:

skriven

Ser otroligt gott ut! :) Tack för tipset, ska testa det till veckan :)

Svar: vad kul, det är verkligen jättegott :)
Corallen78

10 Mikxki:

skriven

Det ser underbart gott ut! Munnen vattnas :P

Svar: haha, ja det var det med :)
Corallen78

Kommentera här: